HTML

Valhalla - egy félév Svédországban

Skandináv kalandok a svédvonal mögött, avagy modern kori Nils Holgersson.

Friss topikok

  • aDini: Jó lett! ;) Már akartam kérdezni, hogy kint milyen cigit szívsz? Vagy kivittél egy konténer szofit? (2011.02.23. 13:19) Bolygó hollandi és magyar lakoma
  • aDini: Jajaja! :D Aztán fél év múlva nehogy az legyen kiírva az Ica Focus-nál, hogy "magyar ne lopj"! ^^ ... (2011.02.07. 23:50) Boldog Új Évet!
  • ugyespalika: arról nincs sajnos :) azért mindent én se fényképezhetek le.. (2011.02.03. 21:22) Ferry Tales
  • aDini: A 6. képen mekkora már az a vizenyős tekinteted! :D Az utolsón meg inkább nézel ki mondjuk az Ente... (2011.01.31. 10:39) Ausztrál fauna, skandináv szauna
  • ugyespalika: én nem csináltam videot, nemtom készült-e... ja és köszi, de jún. 29én tartom :) (2011.01.25. 22:33) After Afterwork

Édes-savanyú szósz csirkével és rizzsel

2011.01.14. 23:37 :: ugyespalika

Nézzük nagyvonalakban, mi történt velem az első két napon.

Az út nem volt túl frankó, bevetődtek a helyemre az ablak mellé, és ráadásul mellettem és mögöttem is kisgyerek ült szóval ment a visítás a fülembe, meg a székrázás :)

Miután landolt a Boeing, és nagy nehezen megkerestem a poggyászom, nekivágtam az útnak. Egészen a reptéri ujságosig, ahol jegyet vettem az airport bus-ra, az információnál pedig várostérképet szereztem. (Előbbi 80 SEK, utóbbi ingyé volt).

Na ne menjünk bele a részletekbe a buszvezető nő elmagyarázta hol szállok le, és adott nekem jegyet a villamosra amivel mennem kell tovább a motelba. Az út közben egy borlehelletű svéd faszi kezdett cseverészni velem, majd egy finn srác, amint meghallotta a Chalmers University kifejezést.

Tőlük könnyes búcsút vettem mihelyt leszálltam, és vártam a 2-es villamost. Mint mondtam vártam. Csak vártam. És vártam, mire ledöbbenten vettem észre hogy az a nyamvadék csak 8-ig jár, és már mindjárt este 10! Erről se a buszvezető néni se a részeg svéd nem tájékoztatott.

(A kedvenc megállómban már kínomban fényképeztem is :), de sajnos gőzöm sincs hogy kell normálisan beszúrni ide... aki vágja az segíthet... )

Mindenesetre vhogy eljutottam a Motelbe, ahol nem volt recepciós, viszont kaptam egy emailt amiben megadtak mindenféle kódot, így simán besétáltam, és kivettem a kulcsom a szobához.

Ime a motel honlapja: http://www.goteborgsvandrarhem.se/comers/pages/

Ha vki ki akar jönni, nézze meg... hát sztem nem egy olcsóság, viszont nagyon komfortos.

Másnap hát nem éppen újult erővel, de nekivágtam a kolinak. Előtte megnéztem Googlemapsen mennyire van kb. , hát tök közel volt, mondom elsétálok gyalog. Neki is vágtam, aztán egy mini-viadukt és alatta egy vasút keresztülhúzta a számításaimat, fordulhattam vissza a csomagokkal együtt. Bementem egy benzinkútba infót kérni de a néne kifejtette hogy ő még életében nem járt a síneken túl... :) szerencsémre pont az én segítségkérésem után állt oda egy taxis fizetni egy tankolást, úgyhogy már ideges is voltam és egyből elvitettem magam. Az árat nem írom le, de nem éri meg taxit használni... Mindesetre eddig a göteborgi közlekedéssel hadilábon állok..

A koliba megérkezvén, előzékeny portás úr beenged, szerződés aláír, 4 féle kulcs odaad, elmagyaráz mi mihez, de palika nem érti a felét se. Sebaj, bejutottam vhogy a szobámba. Egyik szobából női hang, többiből semmi. (Ugye úgy van, hogy egy folyosóhoz 4 szoba tartozik, és a folyosók is ajtóval vannak elválasztva a főfolyosótól) bekopogtam hogy üdvözöljem, eddig azt hittem ketten vannak, de kiderült h. csak telefonál. Végülis kénytelen volt letenni miattam és üdvözölni, aztán kiderült hogy nem is arra az egyetemre jár mint én, szóval nem tud segiteni :) Orosz a gyévocska.

Mondta, hogy a két szomszédomban tajvani és indiai lakik. Tajvani nem volt otthon (még most se), indiainál viszont tespedt egy csávó, aki vmiért elkezdett mentegedőzni hogy Pavan az ő haverja, és megengedte hogy itt aludjon... mondom nekem nem para :) Most este végére kiderült hogy egyik szomszédom se exchange student, mint én.

Ezek után elindultam az 1-kor esedékes meetingre amit a koordinátorok tartottak, majd a student union (nálunk kb. ehk), és CIRC (nálunk kb. eszn) tartott előadást. Megismerkedtem előtte pár emberrel, kapásból vagy 3 némettel, 1 szingapúrival, meg egy szicíliai csajszival, mikor is kiderült hogy rossz helyen vagyok. Ügyespalika ugyanis nem a megfelelő meetingre ment el, hanem egy másik szakirány meetingjére, sebaj. Mondták az előadók, maradjak, szerintük úgyis nagyjából ugyanazt mondják. (Később már nem volt olyan ciki mert érkezett egy cseh srác és csaj akik azt tanulják mint én, szóval ők is benézték)...

Az előadások után hivatalos procedúrák következtek, kaptunk számítógép-kártyát, (igaz hogy már szereztem előtte, de most a csávó összetépte, hogy muszáj másikat adnia ha akarok key-cardot is...) felét se értettem, mind1, meglett mind2 kártya, majd lefényképeztek a Chalmers-es diákhoz... amihez viszont csak hétfőn jutok hozzá, mert az iroda teljesen logikusan bezárt, mire végeztünk.

Van itt mindenféle náció, ciprusi, izlandi, osztrák, kazah, szingapúri, indonéz, lett, német, holland, francia, angol, skót stb... Ezen a procedúrán jóba sikerült lenni egy Bart nevű holland sráccal (igen, mint a Simpson), és Susannel egy német lánnyal. El is mentünk boltba, aztán fel Bart kolijába főzni a címben említett kaját. (Nem vicc, télleg sok lett a szósz... ráadásul a cím kifejezi ezt a két napot is egyben...)

Zabáltunk, meg dumáltunk, bár meg kell valljam h. sztem mindenki jobban beszél angolul mint én, és csomó mindent nem is értek... Olyan egyedi az akcentusom hogy Susannék nem értették mi az a 'ló' (=law), amikor öcsémről beszéltem :D :D csak röhögtünk persze, főleg miután megmondtam h. fonetikusan mit jelent magyarul :) Aztán már telefonszámot is cseréltünk, igen a Welcome bag-ben kaptunk ingyen SIM-kártyát és hozzá egy svéd telefonszámot, de még nem üzemeltem be...

Vacsora után eljöttünk Barttól, szerencsére Susann is itt lakik az Ostkupanban, úgyhogy legalább nem volt unalmas az út. Apropó, Ostkupan: ez a híres hely, ahol lakok.

néhány képet meg tudtok nézni itt: http://erasmus.sgsstudentbostader.se/en/our-apartments/our-apartments/central-goteborg/ostkupan

Szóval hazajöttünk, aztán elmentem boltba ahol vettem ezt azt, pl. vállfákat, párnát (mert ugye nincs ágyneműm még sajnos), meg persze sört (ami irtó szar.)

Kezdtem kipakolni amit még eddig nem tettem meg, de Susann félbeszakította a procedúrát mert csöngetett hogy menjünk a filmnéző-terembe mert ott mindig sok erasmus diák van szerinte. (Ráadásul eddig panaszkodott h. ő milyen fáradt...) Ám nem volt ott senki, csak egy vikingszakállas svéd, vele dumáltunk kicsit amikor reklám volt a Múmia 2 alatt... (Kézi VB-t persze nem sikerült nézni pedig azért mentünk). Utána még szétnéztünk lent de se a biliárdot se a kocsmát se a tornatermet nem tudtuk megnézni mert zárva voltak, bezzeg a mosókonyhába meg a szemétlerakóba be tudtunk menni a kulcsokkal... no comment :)

Aztán feljöttünk kiki aludni meg kipakolni és azóta írom ezt a kakkantást. Nagyon hosszúnak tűnik, na mind1...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valhalla.blog.hu/api/trackback/id/tr132584719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cabolch 2011.01.15. 19:13:58

Szevasz Pál!

Nagyon metál kis bejegyzés från Sverige; írjad, én meg majd olvasom. Irigyellek. Béke!

Szűcsszabi
süti beállítások módosítása