HTML

Valhalla - egy félév Svédországban

Skandináv kalandok a svédvonal mögött, avagy modern kori Nils Holgersson.

Friss topikok

  • aDini: Jó lett! ;) Már akartam kérdezni, hogy kint milyen cigit szívsz? Vagy kivittél egy konténer szofit? (2011.02.23. 13:19) Bolygó hollandi és magyar lakoma
  • aDini: Jajaja! :D Aztán fél év múlva nehogy az legyen kiírva az Ica Focus-nál, hogy "magyar ne lopj"! ^^ ... (2011.02.07. 23:50) Boldog Új Évet!
  • ugyespalika: arról nincs sajnos :) azért mindent én se fényképezhetek le.. (2011.02.03. 21:22) Ferry Tales
  • aDini: A 6. képen mekkora már az a vizenyős tekinteted! :D Az utolsón meg inkább nézel ki mondjuk az Ente... (2011.01.31. 10:39) Ausztrál fauna, skandináv szauna
  • ugyespalika: én nem csináltam videot, nemtom készült-e... ja és köszi, de jún. 29én tartom :) (2011.01.25. 22:33) After Afterwork

Vizsgamaraton =SUM(MARC-03:MARC-20)

2011.03.21. 14:35 :: ugyespalika

A vizsgamaraton szó jelen esetben magában foglalja a vizsga előtti heteket, valamint a vizsgák tényleges hosszát! haha. Huh, na nézzük. Gyorsan végiggaloppozunk mi történt az elmúlt 2 hétben.

Kicsit alábbhagyott a lendületem, dehát ahogy telik az idő, az ember már kezdi megszokni a dolgokat, és kevésbé lelkes. A fényképezőgépet se viszem mindenhova... Meghát ugye itt vizsgaidőszak volt keményen :)

Szóval ott fejeztem be hogy Koppenhága, blablabla, és langyos party a Dancin Dingoban. Halvány lila gőzöm sincs, mit csináltam csütörtökön, de pénteken elmentem a boltba vásárolni, mert kellettek az alapanyagok a 3-ik főző session-ömhöz: újabb bazinagy fazék gulyás. Ezúttal olyanokat részesítettem előnyben akik még nem próbálták ki a messzeföldön híres főztömet, vagy az International Dinner napján csak megkóstolni tudták, mert túl lassúak voltak és alig maradt mire szedni akartak. Így örvendhetett a meghívónak a kirunai kirándulásból már jól ismert Sandra, Christina és Anna, a szingapúri Yong-Xian, a spanyol Cristina; Paul a holland, valamint Jacqui a kenguruk földjéről. Jacqui sajnos visszamondta, mert aznap érkezett vissza Angliából, valamint Anna elhozta az öccsét aki épp itt volt látogatóban, így voltunk összesen 8-an, ami a fazék és a konyha kapacitásának felső határát súrolta. Külön 'kuriózum' volt, hogy a két Krisztina még életében nem evett gulyást.. úgy látszik Cipruson és Asztúriában nem nagyon ismerik ezt a kaját. (A spanyol először meg is kérdezte tőlem hogy mi az a gulyás...). Szóval produkálnom kellett! Szerencsére jelen esetben diszkrimináltam mindennemű vegát, szóval nem kellett foglalkoznom speckó igényekkel...

Miután jól megvárakoztattam mindenkit (8-ra igértem hogy kész lesz, de 9-kor ettünk), bezsebeltem a szokásos dícsérő szavakat. Teljesen elpusztították a fazekat, majdnem mindenki repetázott, volt aki 3-szor evett... :) megpróbáltam nem nagy dobra verni ezt a főzőcskézést, nehogy megsértődjenek a többiek, de persze elterjedt... ennek egyenes következménye, hogy legközelebb minimum 2 fazékkal kell csinálnom, vagy egy iszonyat nagy kondérral, amit nem tom honnan fogunk szerezni. Kaja után mindesetre kezdtünk alapozni, mert iccaka mentünk a Park Lane nevű szórakozóhelyre. (Ez kb. a legdrágább hely Göteborgban, Robbie Williams meg más celebek is megfordultak ott).. Ám szerencsére ingyen bejárásunk volt, mivel volt egy akció, hogyha küldesz nekik egy emailt a neveddel, ingyen bemehetsz 23 és 01 óra között. De mindenekelőtt elkezdtünk alapozni a konyhában, Marc és a látogatóban itt lévő dél-tiroli haverjai is megjöttek, és később Ilse is, aztán ment a csinnadratta piakiöntéssel meg mindennel együtt fél 12-ig, aztán elértük a buszt is szerencsére (és most nem hagytam otthon a személyimet sem).

Természetesen óriási sor volt a Park Lane előtt, egy sor a regisztráltaknak, egy a nem regisztráltaknak (furamód a nem regisztráltak sokkal gyorsabban haladtak). Találkoztunk ott több ismerőssel is, Bart és Susann, Merouane, Kiran, Teze (az etióp srác). Mikor már csak 2 méterre voltunk a biztonsági őrtől és egyben a bejárattól, nem birtam tovább: muszáj volt könnyíteni magamon, így félreálltam. Persze az emberek nagy része elkezdett visítozni még heherészni, Teze odállt elém és elkezdett ugrálni mint valami félnótás, nehogy a biztonsági őrök észrevegyenek.. Aztán amikor az egyik elkezdett közelíteni, az egész sor kórusban elkezdte hogy "hurry up man, one's coming..!!", így szerencsésen megúsztam az esetet. A szükség nagy úr, és ha fél órát várakoztatják az embert nincs mit tenni, és nem azért mert ez a magyar módi

Szerencsére időben bejutottunk, (a korhatár 22 év, de Pault sikerült bejuttatni Marc személyiével és az én vendégemként (2 ember vendégként bejöhetett velem ingyen)), így minden pöpec volt. Bent még több ismerőssel találkoztunk Gonzalo és Agustín, stb... de voltak akik szerencsétlenül jártak és nem tudtak ingyen bejönni, hiába regisztráltak. Sandra és Christina, vagy Marc és a haverjai kénytelenek voltak 120 koronát fizetni, mert már 01:02 volt. A buli maga jó volt, bár nehéz volt túlélni a förtelmes svéd feldolgozás-playback zenekart, de a buli ok volt. Sandra vett egy sört meg egy felest majd 6000 HUF-ért, ezek után úgy döntöttem inkább kitikkadok, de a blokkot elkértem és eltettem emlékbe.

Talán már említettem de a legszarabb itt Göteborgban, hogy nincs éjszakai tömegközlekedés, így állandóan sétálni kell haza. Ezt fél óra alatt meg is tettük Sirinpattal egy thaiföldi lánnyal, már csaknem világos volt mire hazaértünk.

Másnap a pihenés jegyében telt, egészen 18.00-ig, amikor is jelenésünk volt a TV-szobában, mert Paul főzött ránk tipikus holland kaját: Zöldségpüré (főleg krumpli és sárgarépa) összekeverve apró kockákban kisütött baconnel, és lehetett rá tenni vmi szószt, meg óriásvirslit is lehetett hozzá enni (inkább krinolin). Laktató volt. Miután elraktuk a maradékot és elmosogattunk, visszatértünk a TV-szobába mert 9-től preparty készült ott, vagy 50 ember klikkelt arra hogy ott lesz facebookon, mert azt hitték nyitva lesz a bár az alagsorban. De nem volt, így a folyosót is teljesen elárasztották a vendégek, majd éjfél körül elmentünk a Sticky Fingers-be, mivel következő héttől vizsgák, így még ki kell használni az alkalmat. Nem volt különösebben jó buli, de egynek elment.

Vasárnaptól végigtanultam a következő hetet mert azután 2 vizsgám volt egymás után. Ám akik ismernek tudják, hogy ez nem igazán helytálló, nem nagyon tudok ennyire előre tanulni, így inkább csak úgy tettem, mintha tanulnék. Minden érdekesebb volt mint a könyvek, az internet, főzés, mosás, takarítás, focizni is elmentem, filmet néztem, ahogy lenni szokott. Én balga azt hittem ha becsületesen kihagyom a szerdai Charlie's Angel's partyt, akkor automatikusan magától a fejembe száll a tudomány, de nem :)

Csütörtökön már nem voltam ennyire elutasító, részt vettem az Achtung, die Kurve! bajnokság második felvonásán, amin szintén második helyezett lettem és megint Holger nyert... a verseny után azonban nem mentünk sehova, csak Marc és Cristina ment  a Hippie party-ba, ami nem volt nagy szám ahogy megtudtam a későbbiekben.

Mindenesetre nagyon vicces volt, mert azon a hétvégén pénteken és szombaton is legalább 5-en támadtak le hogy mit csinálok este meg megyek-e bulizni, persze azelőtt soha ennyien... Murphy. Nem tudom, hogy a többieknek miért nem kellett tanulni, vagy inkább csak tojtak az egészre...?

Cristina kérdezte pénteken megyek-e bulizni, Lore hívott konyhapartira, amiből később szauna lett, de végül ottragadtam Stephan-nál 5-ödmagammal, és megnéztük a Toy Story 3-at. Szombaton azonban már nem voltem képes ellenállni a dolgoknak. Először is, kora délután Ilse, Holger, Sebastien, Stephan és én elmentünk a női szkander VB-re, ami itt volt Göteborgban. A belépés ingyenes volt, szóval gondoltuk, miért ne?! 5 svéd versenyző mellett volt egy szlovák, egy ukrán meg egy litván. A címvédő svéd csaj nagyon béna volt, de volt egy meglehetősen csinos svéd aki mindent megnyert egészen a litván elleni meccsig, amit nem, így el is húztunk és nem vártuk meg a jobbkéz-bajnokságot. Elég volt a bal. Egyébként kb. 10 perc előkészület, amíg a bírók beállítják a párbajozókat, aztán a GO! vezényszó után kevesebb mint 1 másodpercig tartott egy meccs... a legtovább tartó meccs kb. 4 másodperc volt. Ráadásul az is idegesítő volt, hogy csomószor szétcsúsztak a kezek, aztán újrakezdődött a beállítási procedúra, úgy, hogy összekötözték a kacsójukat...kaptunk ingyen kenyeret, polar bread névvel, de valami förtelem volt, úgyhogy a kukában landolt.

Másodsorban, este mindenki ment erre a bizonyos Nerd party-ra, ami annyit tesz, hogy stréberek bulija. Ennek következtében megtudtam, hogy a felüjáróhíd másik oldalán is van egy koli, ami elég töpszli, és tényleg stréber parti volt, mert a házigazda éjfélkor lekapcsolta a villanyt, és mehettünk haza. Én nem öltöztem ugyan be strébernek, de a fele társaság igen... itt valamiért a kockás favágó ing + pár dioptriás szemüveg kombó egyenlő a precka öltözékkel. De akkor is Paul vitte a pálmát :)

Vasárnap tanulás volt izomból, hogy aztán hétfőn beüljek az 5 óra hosszás (!!!!!!) vizsgára Fa-tervetzésből. Nem lett túl fényes, de legalább tapasztaltabb lettem, ugyanis nagyon könnyen lehetett volna csalni. Át sem nézték a használható saját Eurocode5-kivonatunkat és egyéb mellékleteket, valamint szó nélkül és bármikor elhagyhattad a termet ha hívott a természet, vagy akartál inni egy kávét. 5 órán keresztül mondjuk nem is lehet koncentrálni, legalábbis nekem nem ment...

Kedden jelenésem volt Kaiánál aki palacsintát sütött (ezek zöldségeket raknak a palacsintába...), majd vissza a könyv fölé. A másik vizsga ugyanis szerdán volt Közlekből, nehezebb volt mint amire számítottam, mert tök más kérdéseket adott mint amiket feltett a netre... de ez van, meglátjuk mi lesz. Ez csak 4 órás volt, szóval valamivel könnyebb volt mint a Fa.

Na de nem akarok itt tirádázni a vizsgákról meg a körülményeiről, mert még engem se nagyon érdekel:) haha.

De szerdán végeztem (mivel itt csak 1 lehetőség van egy vizsgaidőszakban, pótvizsga augusztusban, de a cserediákoknak júniusban - ráadásul az eredmények csak ápr. 5-e körül lesznek elérhetők), így gondoltam rá hogy ünnepelni kéne, de mivel legtöbben még vizsgáztak csütörtökön, így ebből nem lett semmi. Nem úgy csütörtök este.

Cristina születésnapja alkalmából összefogott 1 másik spanyol lánnyal és egy kolumbiai sráccal, és kibérelték azt a híres szaunát amiről már írtam, egy tripla szülinapi bulira, péntekre. Már jó előre megigértem hogy megyek, ahogy Kaia, Yong-Xian is, Christina is vevő volt, Marc azonban kérdéses volt mert másnap utazott vissza Münchenbe. Azonban kerekedett egy másik szülinapi parti is, Simone és Bart szülinapja, és minden egyes ismerősöm odament, mindenki visszalépett a szauna bulitól. Nagy dilemma volt nekem, mert a múltkori Marc által szervettet kihagytam (Kirunában voltam), így nagyon akartam menni, de 80 ember közül egyedül Cristinát ismertem, a másik helyen viszont szinte mindenkit, így azt választottam... sokat nyomott a latban az is, hogy a szaunához eljutni vagy autóbérlés, vagy buszút + 3 km séta az erdőben, szóval elég körülményes. Ezenkívül az ünnepeltnek itt volt a csávója is a múlt héten, szóvan nem mulasztok el semmit ilyen téren. Ráadásul eléggé macskás is és lusta is voltam az előző este miatt.

Cristina egy előpartit tartott a TV-szobában, mert pontosan aznap született, persze felköszöntöttem, meg minden, Holger és Stephan szintén velem tartott, de persze nem nagyon ismertük ott az embereket.. az elején. Aztán jöttek a többiek, a spanyol armada azon fele akiket ismertünk, a hollandok stb... Marc nagy arc volt, Cristina akart tőle egy tortát, erre megjelent egy aprósütivel (inkább keksszel), amibe vájt egy kis lyukat, majd egy kis kürtőt formált alufóliából amit beletett, és azt megtömte wc-papírral. Mikor bejött a tv-szobába, meggyújtotta a papírt és felköszöntötte Cristinát nagy jelenet volt :)))))) majd tovább iszogattunk aztán irány a város. Végül a Dublinerben kötöttünk ki, mert ugye St. Patrick's Day volt, aztán az írek híresen ünneplik ezt. Sörakció volt, meg jó nagy buli meg dáridózás, és rá kellett jönnöm, hogy a 7,5% és magasabb alkoholtartalmú sörök fogyasztása nem olyan mintha 4,5-5%-osat innék. Persze nem történt semmi gáz, csak hát kissé elszaladt velünk a ló, aztán mi szaladtunk egészen hazáig (ne kérdezzétek miért... talán mert megint elkezdett havazni és utálunk hazagyalogolni). Cristina egész este győzködött hogy menjek a szauna partyba, meg ha meggyőzi Kaiát akkor megyek-e, meg hogy megigértem meg blablabla.

Másnap is kérdezte mielőtt indultak.. nagyon rosszul éreztem magam (fizikailag is), de végül kihagytam a szauna partyt, még most is sajnálom kicsit. (szerencsére nemsoká lesz mégegy). Helyette elmentünk Simone és Bart partijára, ahol az alapozásnak 11 körül véget vetettek a biztonságiak mert túl lármásak voltunk... aztán szétszéledt a csapat, mipedig hazajöttünk páran mert még mindig használhatatlanok voltunk a Dubliner miatt, ráadásul eléggé pénztárcaterhelő is volt a csütörtök.

Szombaton azonban újult erővelt csaptunk a lovak közé, mert jónak igérkező rock party volt tervbe véve a Dancin Dingóban. Ám nem sült el jól ez sem: azok akik a 11.24-es busszal mentek, bejutottak, akik a 11.54-essel, már nem. Ugyanis iszonyat nagy sor volt, és csak akkor engedtek be embert ha el is hagyták a placcot, pedig ahogy hallottuk egyáltalán nem volt túlzsúfolt odabent. Fél óra sorban állás után meguntuk (mondjuk én jól elvoltam a sorban mert szóba elegyedtem néhány svéd lánnyal akik egyszerűen nem akarták elhinni hogy nem svéd vagyok...), mentünk egy kört a városban, megittunk egy sört egy bárban majd hazamentünk. Nem a legjobb hétvége volt ez tehát.

Na ezek nagyjából, amik történtek... bye!

bónuszként akartam két videót feltölteni, egyet a szkandermeccsről meg egyet a bolygó hollandi ivós játékról amit végre megszereztem, de 1 óra szarakodás után feladom. nem lehet ide feltölteni, csak beágyazni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valhalla.blog.hu/api/trackback/id/tr472758842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása